|
1 |
Mesleki kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. |
|
2 |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgileri kanıta dayalı olarak değerlendirme, yorumlama ve geliştirme bilgisine sahiptir. |
|
3 |
Mesleki bilgileri doğrultusunda, farklı yöntem, teknik ve araçlarla tipik, atipik ve riskli gelişim gösteren çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yaparak gelişimsel tanı koyar. |
|
4 |
Mesleki bilgileri doğrultusunda müdahale/destek/eğitim programları hazırlama, araç/gereç geliştirme, ortam düzenleme, programları uygulama, değerlendirme; aileye ve/veya çocuk ile çalışan diğer profesyonellere danışmanlık yapma becerisine sahiptir. |
|
5 |
Farklı özellikteki çocukların toplumla bütünleşmesini sağlamak için çocuğu, aileyi, kurum ve kuruluşları içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. |
|
6 |
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
|
7 |
Çocuklar, aileler, kurumlar, kuruluşlar, meslektaşlar ve diğer ekip üyeleri ile kişilerarası uyum becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar. |
|
8 |
Alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışarak öneriler sunar. |
|
9 |
Toplumsal düzeyde çocuğun gelişimi, eğitimi, korunması, desteklenmesi konularında görev ve sorumluluk alarak profesyonel kimliği ile topluma örnek olur. |
|
10 |
Birey olarak mesleği ile ilgili mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelerine uygun davranır. |
|
11 |
Birey, çevre, koruma ve güvenlik konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi süreçlerine uygun davranır. |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenme ve vatandaşlık bilincine, dil ve iletişim becerisine, tarih bilgisine sahip olur. |