Akademik Personel Projeleri
 
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ PROJE BİLGİLERİ
Sıra No Akademik Personel Görevi (Yürütücü/Araştırmacı) Destekleyen Kuruluş Proje Başlığı Kabul Edildiği Yıl Projeden Üretilen Yayın Bilgisi (APA7)
1 Prof. Dr. Arzu Özyürek Bursiyer TÜBİTAK-1001 Okul Öncesi ve İlköğretim 1-5 Sınıf Düzeyindeki Çocuklar İçin Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Türkiye Norm Çalışması 2010 1-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Determining the Views of Preschool and Primary School Teachers over the Support of Problem Solving Skills at Children, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1969–1974. ISSN: 1877-0428, DOI:10.1016/j.sbspro.2009.01.346. (SCI)
2-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Development of A Problem Solving Scale for Children Attending Class 1-5 of Primary Education and Norm Study for Turkey, The International Journal of Learning, 16 (8), 117-123. ISSN:1447-9494.
3- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Development of a problem solving scale for children attending grades 1-5 of primary education and a norm study for Turkey / ilköğretim 1-5. Sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerileri konusundaki bilgi, davranış ve değerlendirme durumlarının incelenmesi, The First International Congres of Educationel Research / 1.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 May 2009, Çanakkale/TURKEY. 01-03 Mayıs, Çanakkale. [Erişim: http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/cd.php].
4- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2011). The development process of the problem solving skills scale for eight-eleven years old children, International Conference on New Horizons in Education, Guarda, Portugal, June 8-10 2011, ss: 812-816. [Erişim: http://www.int-e.net/publications/inte2011.pdf ].
5- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2010). A Study into the Status of Knowledge, Behaviors and Evaluation of Preschool and Primary School Teachers Teaching at 1-5th Grades over Problem Solving Skills, Issues on Education and Research: Volume 2, pp.219-228. (Ed.:Gregory T. Papanikos), First published in 2010 by ATINER, GREECE. ISBN: 978-960-6672-91-0, 344 pages. [Erişim: http://www.atiner.gr/docs/2010EDU_CONT.htm].
6- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Okul Öncesi ve İlköğretim 1-5. Sınıf Düzeyindeki Çocuklar İçin Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Türkiye Norm Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, ss: 573-578, 7-9 Ekim, Ankara.
7- Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012). Problem Çözme Becerileri Ölçeği Rehber Kitap. ISBN: 978-605-5521-91-2. 63 sayfa. Ankara: Koza.
8-Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012).  Problem Çözme Becerileri Ölçeği (4-7 Yaş). ISBN: 978-605-5521-90-5. Ankara: Koza.
9-Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012). Problem Çözme Becerileri Ölçeği (8-11 Yaş). ISBN: 978-605-5521-89-9. Ankara: Koza.
2 Prof. Dr. Arzu Özyürek Uzman eğitimci Merkezi Finans ve İhale Birimi Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı Avrupa Birliği, Safranbolulu Çocukların Yanında 2010 -
3 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı/Uzman TÜBİTAK-1007 Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi (OSBEP) 2010 1- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H.ve Dayanç, T. (2011). Okul öncesi sosyal beceri destek projesi/early childhood social skills development project, III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi/The Third International Congress of Educational Research “Life-long Learning and Informal Education” 4-7 May 2011, Girne, Turkish Rebuplic of Northern Cyprus. ss: 754-763. [Erişim: http://www.eab.org.tr/eab/EAB_Kongre_Kitap_2011.pdf ].
2- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Kogar, H.ve Karayol, S. (2012). Okul öncesi çocuklar için sosyal beceri destek temelli eğitim programını geliştirme süreci, Proceedings of The 1st Cyprus International Congress of Education Research “Interdisciplinary Studies and New Approaches in Education”, 06-09 Aralık 2012, Girne/Kuzey Kıbrıs, Cilt:3, ss: 703-716. [Erişim: http://www.kibriseab.org/userfiles/file/TAM%20METIN-CILT3.pdf].
3- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Ceylan, Ş., Özaydın, L., Sert, N., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Oğuz, T. (2012). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi Eğitim Kitapları Seti. ISBN:978-605-63300-0-1. Ankara: Fikriala.
4- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Yurt, Ö. & Karayol, S. (2014). Social Skills in Preschool Period, pp: 10-14. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey and in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
5-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M, Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H. & Karayol, S. (2014). Pre-school Social Skills Support Project (PSSSP), pp: 88-91. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey And in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
6-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. & Kumandaş, H. (2014). Pre-School Social Skills Evaluation Scale (PSSES), pp.436-440. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey And in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
7-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Yurt, Ö. & Karayol, S. (2014). Training Program for Pre-school Social Skills Support Project (PSSSP), pp: 441-446. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey and in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
8-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Sosyal Beceri Eğitici Eğitim Programının Etkililiği, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-10. ISSN: 2148-6999.  [Erişim: file:///C:/Users/pc30/Downloads/15-145-1-PB.pdf].
9- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri, 21.Yüzyılda Eğitim ve Toplum, Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (8), 37-46. ISSN:2147-0928 [Erişim: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egitimvetoplum/article/view/5000112832/5000105076].
10-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Gültekin Akduman, Özyürek, A., G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Anne-Baba Formuna Ait Norm Değerlerinin Belirlenmesi ve Yorumlanması, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (2), 102-115. ISSN: 2147-7841. Doi Number : http://dx.doi.org/10.14230/joiss69.
11-Özyürek, A. ve Ceylan, Ş. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Sosyal Becerilerin Desteklenmesi Konusunda Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Belirlenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (1), 99-114. ISSN: 1301-0085 DOI: http://dx.doi.org/10.9779/PUJE575
12- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesinde Geliştirilen Ölçme-Değerlendirme Araç ve Yöntemlerinin Tanıtımı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 74-83. ISSN: 2148-6999. [Erişim: http://edergi.mu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/14/33].
13-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Kogar, H. ve Karayol, S. (2015). Determination and Interpretation of the Norm Value of PreSchool Social Skills Rating Teacher Form, Educational Sciences: Theory & Practices, EDAM 15 (4), 981-996, DOI 10.12738/estp.2015.4.2514. ISSN: 1303-0485. (SCI)
14- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Eğitim Programı Pilot Çalışmasının Değerlendirilmesi, ACED Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 7, 72-89. Doi:10.17359/ACED.2015714079.
4 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Öğretmen ve Ebeveyn Tutumlarının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi 2015 Begde, Z. ve Özyürek, A. (2016). Öğretmen ve Anne-Baba Tutumlarının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 204-232.
5 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Temel Motor ve Sosyal Beceri Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi 2015 Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Effects of Physical Training on Social Skill Levels of Preschool Children, Journal of Sports Science, 3 (6), 282-289. David Publishing. ISSN: 2332-7839. Doi: 10.17265/2332-7839/2015.06.003.
6 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Çocuktan Çocuğa Ağız ve Diş Sağlığı Eğitimi 2015 1-Özyürek, A., Çınar, M., Yavuz, N., Bektaş, M., & Çetin, A. (2015). İlkokul öğrencileri ve annelerinin ağız ve diş sağlığı konusundaki bilgi ve uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 34-48.
2-Özyürek, A., Cinar, M., Yavuz, N. F., Bektaş, M. ve Çetin, A. (2020). Examination of the effects of the child-to-child approach on the oral and dental health of primary school students, ss.4-33. Contemporary Approaches in Education and Communication (Ed: Hasan Arslan, Mehmet Ali İçbay, Alejandro J. Gallard and S. Lizette ramos).
7 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Tükenmişliği ile Kendine Saygı Düzeyleri ve Anne Baba Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 2016 Gündüz, Z.B. ve Özyürek, A. (2018). Lise öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyleri ve anne-baba tutum algıları arasındaki ilişki. Elementary Education Online, 17 (1), 384-395.
8 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Anne-Baba Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeklerinin Geliştirilmesi 2016 1- Özyürek, A. (2017). Okul öncesi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “Çocuk Yetiştirmeye İlişkin Anne-Baba Görüşleri Ölçeği” ve “Anne-Baba Tutum Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi-IJECES 2 (1) 26-38.
2- Özyürek, A. (2018). Anne-baba çocuk yetiştirme tutumları ve üç farklı ölçek geliştirme çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22 (2), 659-576.
3- Özyürek, A. (2017). Okul öncesi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “Eşlerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Değerlendirme Ölçeği” geliştirme çalışması, 2nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), Proceedings Vol 3: Soscial Studies 2017 Tam Metin Kitabı, s.1-10.
4- Özyürek, A. (2017). İlkokul dönemi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “eşlerin çocuk yetiştirme tutumlarını değerlendirme ölçeği” geliştirme çalışması. 1.Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu (ISSAS) Bildiri Tam Metin Kitabı. Ss.39-45. 21-23 Eylül 2017, Nevşehir.
9 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Montessori Eğitiminin Okul Öncesi Dönem Çocukların Problem Çözme Becerileri ve Problem Davranışları Üzerine Etkisinin İncelenmesi 2016 Yücesan, Y. ve Özyürek, A. (2017). Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi dönem çocukların problem davranışlarının incelenmesi. Lefke Avrupa Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) 215-226.
10 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Ebeveyn Yemek Zamanı Davranışları ile Çocukların Vücut Kitle İndeksleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 2016 -
11 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Hastane çalışanı ve ebeveyn bakış açısından hastane oyun alanlarının işlevselliğinin incelenmesi 2016 Özyürek, A. ve Yücesan, Y. (2016). Hastane çalışanı ve ebeveyn bakış açısından hastane oyun alanlarının işlevselliğinin incelenmesi, ERPA International Congress on Education 2016 Book of Proceedings.
12 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı Bolu Abant İzzet Baysal Üni./BAP Erken Matematik Becerileri Testinin Geliştirilmesi 2016 1-Aydoğan, Y., Akkaya, R. ve Özyürek, A. (2020). Erken Matematik Testi (EMAT) Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, e-ISSN 2459-1912. 18 (1), 326-350. (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1166259)
13 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Anne-Baba Tutum Algısı ve Arkadaşlık İlişkilerinin Ergenlerin Duygu Düzenlemeleri Üzerindeki Yordayıcı Etkisinin İncelenmesi 2017 1- Atalay, D. ve Özyürek, A. (2020). Ergenlerde arkadaşlık ilişkileri ve akran sapması. Journal of Humanities and Tourism Research, 10 (2), 249-261. DOI: 10.14230/johut843
2-Atalay D. ve Özyürek, A. (2020) Ebeveyn tutumları ile ergenlerin arkadaşlık ilişkileri ve akran sapması arasındaki ilişki. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergi. DOI: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
3- Atalay, D. ve Özyürek, A. (2018). Ergenlerde arkadaşlık ilişkileri ve duygu düzenleme becerileri. 1. Uluslararası İKSAD Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Ss.56-64 (Ed: Y. Aydoğan ve G. Gültekin Akduman). 9-11 Mart 2018, Mardin/Türkiye.
14 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Okul Öncesi Çocukların Sosyal Becerileri ve Sosyal Değer Kazanımları ile Ebeveyn Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 2017 Ilgın, T. İ. ve Özyürek, A. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerileri ve sosyal değer kazanımları. 1. Uluslararası İKSAD Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Ss.578-590 (Ed: Y. Aydoğan ve G. Gültekin Akduman). 9-11 Mart 2018, Mardin/Türkiye.
15 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Şiddet Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Yetişkinlerin Şiddet Algılarının İncelenmesi 2017 Özyürek, A., Kurnaz, F. B. ve Çetin, A. (2018). Demografik bazı özelliklerin aile içi şiddete ilişkin farkındalığı yordama düzeyi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 47-60. 
16 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Güne Spor Aktiviteleriyle Başlamanın Çocuklar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 2017 1-Özyürek, A., Kayışoğlu, N. B., & Çetin, A. (2018).  Güne Beden Eğitimi ve Sporla Başlamanın Beden Eğitimi ve Spora Yönelik Tutumlara Etkisi.  International Conference on Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology (IMESET’18 Dubai) Imeset’18, s. 223-230. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
2-Çetin, A., Özyürek, A., & Kayışoğlu, N. B. (2023). The impact of starting the day with exercise and sports on the physical education and activity attitude. Bartın University Journal of Faculty of Education, 12(2), 264-279.
17 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Okul Öncesi Dönem Çocukların Duygusal Zeka Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin Belirlenmesi 2017
 
1-Erdoğmuş, M. ve Özyürek, A. (2019). Okul öncesi dönemde duygusal zekayı etkileyen demografik değişkenler. 4.Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı. (Ed.: A. Güngör ve S. Khadhraoui) ss. 438-453, ISBN: 978-605-7875-05-1. 01-03 Şubat 2019. Şanlıurfa/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_7f490ebd7a684e1689a3c873d31cb2bc.pdf].
2- Erdoğmuş, M. ve Özyürek, A. (2019). Okul Öncesi Dönemde Duygusal Zeka ve Sosyal Beceriler (Ed.: Leyla Aydemir) Toplumsal Değişimin Eğitim, Mimari, Edebiyat ve Kadın Hayatına Etkileri ss. 45-56, ISBN: 978-605-247-152-4. Bursa: Dora.
18 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Ergenlerin Aile Aidiyeti ve Ebeveyn İlişkileri ile Ahlaki Olgunluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 2017 1- Nehir, G. G. ve Özyürek, A. (2021). Ergenlerde ahlaki olgunluk, aile aidiyeti ve ergen-ebeveyn ilişkilerinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 247-265.
2- Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ergenlerde aile aidiyetinin aileye ilişkin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Avrasya 2.Uluslararası Uygulamalı Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: B. Mehmetoğlu, ve K. Khadzhiev) ss. 132-138, ISBN: 978-605-7875-44-0. 12-14 Nisan 2019. Antakya/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_9103234bb10545c9b213f4fbc6f37f98.pdf].
3-Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinde aile aidiyetinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: G. Gürçay ve K. Mahafizidzaji) ss. 285-297, ISBN: 978-605-69046-8-4 19-21 Nisan 2019. Sivas/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/7cf5ba_93b9a5e8903c41bb9cb92454e1d2dc8c.pdf].
4-Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ergen-ebeveyn ilişki niteliğinin aileye ait bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: G. Gürçay ve K. Mahafizidzaji) ss. 298-305, ISBN: 978-605-69046-8-4 19-21 Nisan 2019. Sivas/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/7cf5ba_93b9a5e8903c41bb9cb92454e1d2dc8c.pdf].
 
19 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü/Kongre düzenleme kurulu başkanı
 
2223-B Yurt İçi Bilimsel Etkinlik Düzenleme Desteği 5.Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi 2018
 
-
20 Prof. Dr. Arzu Özyürek Proje Danışmanı BAKKA Güvenli Aile Güçlü Gelecek 2018 Özyürek, A. (2019). Ergen ve anne eğitimi programının değerlendirilmesi: güvenli aile güçlü gelecek projesi. II.International Science and Academic Congres’19 (INSAC) Proceedings Book. Vol.: 2, ss. 399-410, ISBN: 978-605-7852-55-7 19-20 Nisan 2019. Konya/Türkiye
21 Prof. Dr. Arzu Özyürek Atölye lideri TÜBİTAK-Bilim ve Toplum Yenice Bilim Günleri 2018 -
22 Prof. Dr. Arzu Özyürek Atölye lideri TÜBİTAK-Bilim ve Toplum Yenice Bilim Günleri 2018 -
23 Prof. Dr. Arzu Özyürek Atölye lideri TÜBİTAK-Bilim ve Toplum Yenice Bilim Günleri 2019 -
24 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı AB Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PIKTES) YazDönemi Erken Çocukluk Eğitiminin Değerlendirilmesi 2019 -
25 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı Eğitim Destekleri Programı- Bilimsel ve İnsani Çalışmalar Derneği Uygur Türkçesi Müfredat Hazırlama Projesi 2021 -
26 Prof. Dr. Arzu Özyürek Atölye lideri TÜBİTAK-Bilim ve Toplum Karabük Bilim Şenliği; Emeğin Başkenti Bilimle Buluşuyor 2021 -
27 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü KBÜ-BAP Altı Kıta Karabük Üniversitesinde Oyunla Kaynaşıyor 2022 Özyürek, A., Çetin, A., Yıldırım, N., Keser, H. ve Aydın, Ü. (2023). Uluslararası öğrencilerin kaynaşmasında geleneksel oyunların rolü. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (28), 104-125. Doi: 10.38155/ksbd.1159587.
28 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı KBÜ-BAP Hastanede Çocuk Dostu İç Mekân Tasarım Uygulaması 2022 Çetin, A., Özyürek, A., Ertok, A., Bildik, B., Uzuncu, H. B. (2025). Hastanede çocuk dostu içi mekan tasarım uygulaması (ss. 79-89). Sağlık&Bilim 2025: Yeni Nesil Medical Araştırmalar, Teknolojiler ve Klinik Uygulamalar (Ed.: Onur Karaman)) ISBN: 978-625-392-691-5, e-ISBN: 978-625-392-692-2, 104 sayfa. Doi: 10.59617/efepub2025171. İstanbul: Efeakademi.
29 Prof. Dr. Arzu Özyürek Yürütücü TÜBİTAK-4005 Dijital Öyküleme ile Erken Matematik ve Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesi 2024 -
30 Prof. Dr. Arzu Özyürek Araştırmacı TÜBİTAK-1001 Web Tabanlı Erken Matematik Aile Destek Programı (WEB-MAT) 2024 1- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Erken matematik becerilerinin desteklenmesinde ailenin rolü, s. 7-30 (Ed.: Murat Balcı) Okul Öncesi Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar. ISBN: 978-625-372-277-7, 148 sayfa. Erişim: https://www.bidgeyayinlari.com.tr/yayinlar-2/ Ankara: Bidge.  
2- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Erken matematikte web teknolojilerinin kullanımı, s. 57-72 (Ed.: Harun Şahin, Bilal Barış Alkan) Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024. ISBN: e-978-2-38236-735-3, Doi: 10.5281/zenodo.13964175.  Livre de Lion. 356 sayfa. Erişim: https://bookchapter.org/kitaplar/Egitim_Bil_24.pdf
3-Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Okul öncesi eğitim kurumlarında erken matematik becerilerinin desteklenmesi (Bölüm IV), s. 64-83 (Ed.: Murat Balcı), Erken Çocuklukta Oyun ve Öğrenme: Erken Çocukluk Eğitiminin Temelleri. ISBN: 978-625372-459-7. 168 sayfa. Erişim: https://www.bidgeyayinlari.com.tr/yayinlar-2/ Ankara: Bidge.
4- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). “Web tabanlı erken matematik aile destek programı (WEB-MAT)” projesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 1099-1115. E-ISSN: 2459-1912. Doi: 10.37217/tebd.1432025. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3708204.
31 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Araştırmacı Tübitak Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi (OSBEP) 2011 1-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin Akduman, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H., Dayanç, T. (2011). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi Early Childhood Social Skills Developmen Project. III.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi/The Third International Congres of Educationel Research"Life-long Learning and Informal Education (Tam Metin Bildiri/) (Yayın No: 299117)
2-Okul öncesi sosyal beceri destek projesi eğitim kitapları seti: Öğretmen kılavuz kitabı. (2012). Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin Akduman, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H., Dayanç, T. Fikriala Görsel İletişim Hizmetleri, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-63300-0-1, Türkçe (Bilimsel Kitap) (Yayın No: 6857169
3-Özyürek A. ve Ceylan, Ş. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Sosyal Becerilerin Desteklenmesi Konusunda Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Kontrol No: 3104653)
32 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Proje
Ekibi
MEB,
UNICEF, Gazi Üni. Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü,
SHÇEK, Tarım Bakanlığı, GAP İdaresi ve Eğitim-SEN İşbirliği
 Aile Çocuk Eğitim Programı Yaygınlaşma ve Sürdürülebilirlik Projesi (0-6 Yaş Aile Çocuk
Eğitimi Projesi)
2002  
33  
 
Prof. Dr. Prof. Dr. Şehnaz Ceylan
Araştırmacı KBÜ-BAP 0-3 Yaş Grubu Bebek ve Küçük Çocukların Gelişimsel Olarak Değerlendirilmesi Karabük İli Örneği 2013 Kahraman, Ö. G., Ceylan, Ş., & Korkmaz, E. (2016). 0-3 yaş arası çocukların gelişimsel değerlendirmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi9(2), 60-69.
34 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Yürütücü KBÜ-BAP Farklı Aile Yapısına Sahip Ergenlerin Öz-yeterlik ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin İncelenmesi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, 2015 Saka, A. ve Ceylan, Ş. (2018). Ergenlerin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin Aile Yapılarına Göre İncelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(1), 68-86.
35 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Yürütücü KBÜ-BAP Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (0-4 Yaş), 2016 Ceylan, Ş., Kahraman, Ö. G., Kılınç, N. ve Ülker, P. (2019). Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği'nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of History, Culture & Art Research/Tarih Kültür ve Sanat Arastirmalari Dergisi8(1).
 
 
36 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Araştırmacı KBÜ-BAP Erken Dönemde Aile Temelli Ağız Diş Sağlığı Farkındalık Programı” (EDAFP) nın Etkililiğinin Belirlenmesi, 2016 Kocaman, G., Ceylan, S. ve Kurnaz, F. B. (2020). Determining effectiveness of a multi-component oral health education program model for preschool children. Annals of Medical Research, 27(1), 188-193.
37 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Yürütücü KBÜ-BAP Ailelerinin çocuklarının gelişimlerini desteklemeye yönelik televizyon programı hazırlama: Çocukça. 2016 Ceylan, Ş., Gözün Kahraman, Ö. ve Ak, M. (2018). (2018). Ailelerin Çocuklarının Sosyal Becerilerini Desteklemeye Yönelik Hazırlanmış “Çocukça” Televizyon Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi3(2), 15-31.
38 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Yürütücü TÜSEB A GRUBU ACİL AR-GE PROJELERİ Dijital Ebeveynliği Destekleyici Web Uygulamaları: Bebeklik Döneminde Öz Bakım Becerileri 2024 Ceylan, Ş., Aldırmaz, K, Yalman Çetinkaya, F., Tokuşlu, H. ve Keser, H. (2025). Digital Parenting Supportive Web Applications: Self-Care Skills in Infancy, 2nd International Congress on Innovative Approaches in Health Sciences Congress, 25-28 September, Belrade/Serbia.
 
39 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı KBÜ-BAP 0-3 Yaş Grubu Bebek ve Küçük Çocukların Gelişimsel Olarak Değerlendirilmesi: Karabük İli Örneği 2014 -
40 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı KBÜ-BAP Çocuktan Çocuğa Ağız ve Diş Sağlığı Eğitimi 2015 Özyürek, A., Çınar, M., Yavuz, N., Bektaş, M., & Çetin, A. (2015). İlkokul öğrencileri ve annelerinin ağız ve diş sağlığı konusundaki bilgi ve uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 34-48.
Özyürek, A., Cinar, M., Yavuz, N. F., Bektaş, M. ve Çetin, A. (2020). Examination of the effects of the child-to-child approach on the oral and dental health of primary school students, ss.4-33. Contemporary Approaches in Education and Communication (Ed: Hasan Arslan, Mehmet Ali İçbay, Alejandro J. Gallard and S. Lizette ramos).
41 Doç. Dr. Asya Çetin Yürütücü KBÜ-BAP Özel Eğitim Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tutumları Üzerine Etkisinin İncelenmesi 2016 Çetin, A., Yavuz, F., & Özyürek, A. (2016). Özel Eğitim Dersinin Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi, International Conferencens on Nex Horizons in Education, July 13-15. Vienna/Austria. Proceeding Book. Vol 3, Pp.638-643. ISSN: 2146-7358. (Tam Metin/Sözlü Sunum).
42 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı KBÜ-BAP Güne Spor Aktiviteleri ile Başlamanın Çocuklar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 2018 1-Özyürek, A., Kayışoğlu, N. B., & Çetin, A. (2018).  Güne Beden Eğitimi ve Sporla Başlamanın Beden Eğitimi ve Spora Yönelik Tutumlara Etkisi.  International Conference on Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology (IMESET’18 Dubai) Imeset’18, s. 223-230. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
2-Çetin, A., Özyürek, A., & Kayışoğlu, N. B. (2023). The impact of starting the day with exercise and sports on the physical education and activity attitude. Bartın University Journal of Faculty of Education, 12(2), 264-279.
43 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı KBÜ-BAP Şiddet Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Yetişkinlerin Şiddet Algılarının Belirlenmesi 2018 Özyürek, A., Kurnaz, F. B., & Çetin, A. (2018).  Demografik Bazı Özelliklerin Aile İçi Şiddete İlişkin Farkındalığı Yordama Düzeyi.  The Journal of International Civilization Studies, 3(2), 47-60.
44 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı Karabük Gençlik ve Spor Bakanlığı-Karabük İl Müdürlüğü Merkezimde Sen Varsın 2021  
45 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı T.C.
Kültür ve Turizm Bakanlığı
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
Uygur Türkçesi Müfredat Hazırlama Projesi 2022  
46 Doç. Dr. Asya Çetin Araştırmacı KBÜ-BAP Altı Kıta Karabük Üniversitesinde Oyunla Kaynaşıyor 2022 Özyürek, A., Çetin, A., Yıldırım, N., Keser, H., & Aydın, Ü. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Kaynaşmasında Geleneksel Oyunların Rolü. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (28), 104-125.
47 Doç. Dr. Asya Çetin Yürütücü KBÜ-BAP Hastanede Çocuk Dostu İç Mekan Tasarım Uygulaması 2022 1-Çetin, A., Ertok, A., Özyürek, A., Yılmaz, N., Bildik, B., & Uzuncu, H. B. (2023). Hastanede Çocuk Dostu İç Mekân Tasarım Uygulaması. EU 1st International Conference on Humanity and Socialsciences, 5-7 Mayıs, s.200 (Özet Metin/SözlüSunum).
2-Çetin, A., Özyürek, A., Ertok, A., Yılmaz, N., Bildik, B., & Uzuncu, H. B. (2025). Hastanede Çocuk Dostu İç Mekân Tasarım Uygulaması. O. Karaman (Ed.), Sağlık & Bilim 2025: Yeni Nesil Medikal Araştırmalar, Teknolojiler ve Klinik Uygulamalar içinde (s. 79-89). Efe Akademik Yayıncılık
48 Dr. Öğr. Üyesi İsa ÖZKAN Araştırmacı KBÜ-BAP Beden Eğitimi ve Spor Faaliyetlerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Temel Motor ve Sosyal Beceri Gelişimlerine Etkisinin incelenmesi 2015 Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Effects of Physical Training on Social Skill Levels of Preschool Children, Journal of Sports Science, 3 (6), 282-289. David Publishing. ISSN: 2332-7839. Doi: 10.17265/2332-7839/2015.06.003.
49 Dr. Öğr. Üyesi İsa ÖZKAN Araştırmacı KBÜ-BAP Anne Baba Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeklerinin Geliştirilmesi 2016 -
50 Dr. Öğr. Üyesi İsa ÖZKAN Araştırmacı AB Digital Preschools 2022 -
51 Arş. Gör. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA Araştırmacı TUSEB Dijital Ebeveynliği Destekleyici Web Uygulamaları: Bebeklik Döneminde Özbakım Becerileri 2023 Ceylan Ş., Yalman Çetinkaya F, Aldırmaz K., Keser H. & Tokuşlu H. (2025). Digital Parenting Supportive Web Applications: Self-Care Skills in Infancy. INNOVA HEALTH 2025 – 2. Uluslararası Sağlık Bilimlerinde Yenilikçi Yaklaşımlar Kongresi, (Tam Metin Bildiri)