Özel Eğitim Kurumlarında Uygulama Değerlendirme Kriterleri
Özel Eğitim Kurumlarında UYGULAMA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ


Değerlendirme Boyutu Açıklama Puan (öneri)
Raporun Düzeni ve Eksiksizliği Rapor formundaki tüm alanların (tarih, kurum, çocuk bilgileri, performansı, uzun dönemli ve kısa dönemli hedefleri, yöntem ve teknikler vb.) eksiksiz doldurulması; yazımın açık ve düzenli olması. 5
Öğrencinin Yetersizlik Türünün Yazılması Yetersizlik türünün doğru ve detaylı tanımlanması 5
Performans Düzeyinin Yazılması Öğrencinin mevcut beceri düzeyinin somut ve ölçülebilir şekilde yazılması 5
Uzun Dönemli Amaçların Performansa Göre Uyumunun değerlendirilmesi. Öğrencinin gelişim düzeyine ve performansına uygun, ulaşılabilir ve ölçülebilir hedeflerin yazılıp yazılmadığının değerlendirilmesi 10
Kısa Dönemli Amaçların Performans ve uzun dönemle uyumunun değerlendirilmesi. Günlük/haftalık hedeflerin açık, somut ve öğrencinin ihtiyacına uygun olup olmadığının değerlendirilmesi 10
Ders/Konu/Etkinlik Seçiminin Değerlendirilmesi Öğrencinin performansına, uzun ve kısa dönemli amaçlarına uygun ilgi çekici içeriklere yer verilip verilmediğinin değerlendirilmesi. 10
 
Araç-Gereç Kullanımının değerlendirilmesi Etkinlikte kullanılan materyallerin amaca uygunluğun, çeşitliliği ve uygunluğunun değerlendirilmesi 10
Yöntem ve Tekniklerin uygunluğunun ve etkililiğinin değerlendirilmesi Öğretim yöntemlerinin ve tekniklerinin öğrencinin eğitsel ihtiyaçlarına cevap verme ve öğrenme stiline uygunluğunun değerlendirilmesi 10
Öğrenme Süreci/Dersin İşlenişinin değerlendirilmesi Öğrenme sürecinin planlı, yapılandırılmış ve öğrenciyi aktif edecek şekilde planlanıp planlanmadığının değerlendirilmesi. 20
Değerlendirme Bölümünün Uygunluğu Öğrencinin uzun ve kısa dönemli hedeflerine yönelik artılarının ve eksikliklerinin objektif şekilde belirtilmesi 5
Dikkat Çeken Olay/Davranışın Belirtilmesi Gözlem yapılan olay ya da durumun gelişimsel açıdan önemli şekilde aktarılması ve olası nedenleri ile çözüm yolları üzerinde durulması 10
TOPLAM 100