Student Projects
CHILD DEVELOPMENT DEPARTMENT 2209-A PROJECT INFORMATION
No Consultant
Instructor
Project Title Year Project Status (In Progress / Completed Student Coordinator(s) Publication Information Produced from the Project (APA7)
1 Prof. Dr. Arzu Özyürek Tell me a tale, Dad 2022 Completed Abdülmenaf Karakuş, A. F. Karakaş, T. Emirosmanoğlu, E. Candansev, M. Tan Özyürek, A., Karakuş, A., Candansev, E., Karakaş, A. F., Tan, M. ve Emirosmanoğlu, T. (2023). Okul öncesi çocuklara uygulanan “Bana bir masal anlat baba” projesinin değerlendirilmesi. Avrasya 9th International Conference on Social Sciences (Ed.: Raihan Yusoph), s. 448-459 ISBN: 978-625-6830-58-5. . Erişim: https://www.avrasyakongresi.org/_files/ugd/797a84_19aa2102775a4d92baf3af89c90a0bed.pdf,  November 24-26, Tbilisi/Gürcistan.
2 Prof. Dr. Arzu Özyürek Investigation of the Effect of Mother-Child Interactive Body Exercises on Children with Special Needs and Their Mothers 2022 Completed Figen Taş, B. Tuğrul, Y. Arslan, M. M. Koche Özyürek, A., Tas, F., Koche, M. M. ve Tuğrul, B. (2023). Beden egzersizlerinin özel gereksinimli çocuklar ve ebeveynleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. 1.BİLSEL Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi Kongre Kitabı (Ed.: İlyas ERPAY ve Necati SÜMER), s. 308-321. ISBN: 978-625-99040-6-1. Erişim: https://drive.google.com/file/d/1M54PMRvEHquawTVqKOedm7R-VQ_0x2Ta/view, 15-16 Ağustos, Bitlis/Türkiye.
3 Prof. Dr. Arzu Özyürek Pre-Service Support of Child Development Senior Students with Child Development and Student Meetings Working in Different Fields 2022 Completed Anıl Avcı, S. Aksoyu Özyürek, A., Avcı, A. ve Aksoyu, S. (2023). Farklı alanlarda görev yapan çocuk gelişimci ve öğrenci buluşmalarıyla çocuk gelişimi son sınıf öğrencilerinin hizmet öncesi desteklenmesi. Cumhuriyet 9th International Conference on Social Sciences (Ed.: Samaer Jain), s. 14-21. ISBN: 978-625-6830-16-5. Erişim: https://www.cumhuriyetkongresi.org/_files/ugd/797a84_853b9b675b6a47f981feb663e99a9115.pdf,  August 30, Afyonkarahisar/Türkiye.
 
4
Prof. Dr. Arzu Özyürek Spinning Top Game from Past to Present 2022 Completed Hümeyra Şenel, A. Sancar, E. S. Acar, Ö. Dere Özyürek, A., Şenel, H. ve Yıldırım, F. (2023). “Geçmişten günümüze topaç oyunu” projesi uygulama süreci. 6.Uluslararası Hasankeyf Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (ISARC) Kongre Kitabı (Ed.: Aliye Çilan Akın ve Saida ID Ouaziz), ss.326-335. ISBN: 978-625-367-445-8. https://www.isarconference.org/hasankeyf, 18-19 Kasım, Batman/Türkiye.
5 Prof. Dr. Arzu Özyürek Moving Math 2023 Completed Edanur Ataş, S. Şahin, H. Kandemir Özyürek, A., Ataş, E., Şahin, S., Kandemir, H., Karakaya, Z., Özen, E., Kor, N. ve Mırık, Ş. (2024). Hareketli matematik etkinliklerinin ilkokul 1.sınıf öğrencilerinin sayı/sayma becerilerine etkisinin incelenmesi. 3. BİLSEL International Truva Scientific Researches And Innovation Congress. (Eds.: E. R. Ağayev & İ. Erpay), s. 568-580. Erişim: https://bilselkongreleri.com/kongre-kitaplari, 25-26 May 2024, Çanakkale/Türkiye.
6 Prof. Dr. Arzu Özyürek Preschool Agriculture Workshop 2023 Completed Beyza Kurt, B. Kartaloğlu, D. Şaşik Özyürek, A., Kurt, B., Kartaloğlu, B., Şaşik, D., Gözübüyük, E., Ertunç, Z. ve Tuncer, Z. (2024). Okul öncesi çocuklarla tarım atölyesi çalışmaları. 3. BİLSEL International Truva Scientific Researches And Innovation Congress. (Eds.: E. R. Ağayev & İ. Erpay), s. 581-593. ISBN: 978-625-6501-82-9. Erişim: https://bilselkongreleri.com/kongre-kitaplari, 25-26 May 2024, Çanakkale/Türkiye.
7 Prof. Dr. Arzu Özyürek Preschool Culinary Academy 2023 Completed Emine İlhan, B. Bolat, F. G. Çevik, B. Hayırsöz Özyürek, A., İlhan, E., Bolat, B., Çevik, F. G., Hayırsöz, B., Al-Bosta, S. ve Alrefaei, L. H. (2024). Okul öncesi mutfak akademisi uygulamasının değerlendirilmesi. ISARC 6. Uluslararası Dicle Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (Ed.: C. Vatandaş, G. Ö. Önder & R. Dhall), s.72-84. Erişim: https://www.isarconference.org/kongrekitaplari 25-26. Mayıs, Diyarbakır/Türkiye.
8 Prof. Dr. Arzu Özyürek Little Archaeologists 2023 Completed Abdo Hasan Afşar, M. Belice Özyürek, A., Afşar, A. H., Belice, M., Koçsoy, Y., Dinçtürk, Ü., Otağ, D. Göral, A. S. ve Pak, E. (2024). Okul öncesi çocuklarla uygulanan “minik arkeologlar” projesinin değerlendirilmesi. ISARC 6. Uluslararası Dicle Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (Ed.: C. Vatandaş, G. Ö. Önder & R. Dhall), s.54-71. Erişim: https://www.isarconference.org/kongrekitaplari 25-26. Mayıs, Diyarbakır/Türkiye.
9 Prof. Dr. Arzu Özyürek I Learn About the Earthquake, I Relieve My Anxiety 2023 Completed Aybüke Çakır, A. Yıldız, A. Pamuk Özyürek, A., Çakır, A., Yıldız, A. ve Pamuk, A. (2024). İlkokul ikinci sınıflarla gerçekleştirilen “depremi öğreniyorum kaygımı gönderiyorum” projesinin değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Uludağ Bilimsel Araştırmalar Kongresi (Eds.: C. Tan & M. Sharma), s. 91-103. ISBN: 978-625-367-797-8. Erişim: https://www.isarconference.org/_files/ugd/6dc816_2e20513eb15f4da0af68000716bc2793.pdf, 27-28 Temmuz 2024, Bursa/Türkiye.
10 Prof. Dr. Arzu Özyürek Geometry, the Colorful Face of Art 2024 Continues Elif Kayıkçı, K. N. Odacı, Ş. Aktaş -
11 Prof. Dr. Arzu Özyürek Grandparents at School 2024 Continues Eslem Yılmaz, E. S. Özmen, S. Tebetaş -
12 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Safe Digital Education Program with Creative Drama Method 2023 Completed Esra Bozkurt Mihriban Sürücü Tuğba Meral 
Zeynep Aslan Topaloğlu 
 
-
13 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Parent digital education program that supports baby routines 2024 Completed Özge Kibaroğlu 
Eda Nur Şahin 
Yeşim Ayar 
 
Ceylan, Ş., Yalman Çetinkaya, F., Kibaroğlu, Ö., Şahin, E.N., Ayar Y. (2025).  Ebeveynler için Dijital Destek: Bebek Rutinleri Eğitim Programı, Uluslararası Sağlıkta Dijitalleşme ve Yapay Zeka Kongresi, 21-23 Mayıs 2025, Sinop. 
14 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan The Effects of Unplugged Coding on Algorithm Learning in 24-36 Month Infants 2024 Completed Bahar Karagüzel  
Hilal Şahin  
Tuğçe Hibe 
Zehranur Yılmaz
 
Kara, U., Karagüzel, B., Şahin, H., Hibe, T., Yılmaz, Z., Ceylan, Ş. (2025). The effects of unplugged coding activities on algorithm learning in 24-36 onth old children, J.-R. H. Carrion (Ed.), 7. International Mediterranean Congress, liberty Academic Publishers, 9-11 Ocak, Valencia.
15 Doç. Dr. Asya ÇETİN Preschool of the Hospital Preparatory Education Program
Investigation of the Effect on Children of the Period
2022 Completed Edanur Pehlivan
Melsa Yavuz
Ceylan Özcan Melek Yüksel
Pehlivan, E. & Çetin, A. (2024). Hastaneye Hazırlayıcı Eğitim Programının Okul Öncesi Dönem Çocukları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. 9TH International Acharaka Congress On Medicine, Nursing, Midwifery, And Health Scıences, 14-16 Aralık/Özbekistan, s.60-72(Tam Metin/SözlüSunum).
 
16 Doç. Dr. Asya ÇETİN Interactive Book Reading Application for Ages 4-6
Investigation of the Effect of Children in the Group on Tooth Brushing Skills
2022 Completed Kifayet Ahsen Öncülokur
Damla Kaymak
Mustafa Emen Ahmed Bunyamın Duzova
Öncülokur, K.A. & Çetin, A. (2024). Etkileşimli Kitap Okuma Uygulamasının 4-6 Yaş Grubundaki Çocukların Diş Fırçalama Becerisine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresi, 16-18 Ekim/Konya (Özet Metin/SözlüSunum).
 
17 Doç. Dr. Asya ÇETİN Down of the Phonological Awareness Intervention Program
Impact on Phonological Awareness, Early Math, and Language Skills of Children with the Syndrome
2023 Completed Sudenur Tabak
Simge Bayram
Selin Karagöz
Eylem Aras
-
18 Doç. Dr. Asya ÇETİN The Creative Drama Method
Impact on Children's Ability to Recognize and Express Their Emotions
2023 Completed Melike Tanışık
Sena Çevik
Minel Ecrin Durmaz
Dilara Uçur
-
19 Doç. Dr. Asya ÇETİN The Effect of Home Environment Layout on Working Memory and Early Literacy Skills for Children with Dyslexia 2024 Continues Merve Ertap
Buket Esen
Sena Kuruoğlu
Begüm Dalkılıç
-
20 Doç. Dr. Asya ÇETİN Reflection of adolescents' perceptions of being influenced by social media phenomena on body image and life satisfaction. 2024 Continues Merve Ergül
Semanur Çelik
Özge Nur Yıldırım
Abakar Borbur İsmail
Merve Güreli
-
21 Arş. Gör. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA Supporting Primary School Students on Children's Rights with Digital Storytelling and Animation Method 2022 – 2. Dönem Completed Sarenur ÖZDEMİR Özdemir S. & Yalman Çetinkaya F. (2023). “Çocuk Haklarına Yönelik Bir TUBİTAK Projesi: İlköğretim Öğrencilerinin Çocuk Hakları Konusunda Dijital Öyküleme ve Animasyon Yöntemi ile Desteklenmesi”, 8. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi, İstanbul, Türkiye (Özet Bildiri, Sözlü Sunum)
22 Arş. Gör. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA Investigation of the Relationship Between Self-Regulation and Self-Perception in 48-72 Month Old Children: A Drama and Game-Based Education Program 2024-2.Dönem Continues Umut YILMAZ -
23 Arş. Devlet KADIOĞLU The Impact of a Father's Participation-Based Education Program to Reduce Technology Addiction in Primary School Students 2024 Continues Burçak Demiral Yasemin Ulusoy Simay Uzun -
24 Arş. Devlet KADIOĞLU Primary School 1st Grade Student Who Has Not Gained Self-Care Skills The Effect of Providing These Skills to Grade Grade Children on Social Competence and School Adaptation 2024 Continues Melike Nur Özkan Erva Nur Demirel Ceren Okumuş Rümeysa Çalkam -