|
No |
Consultant
Instructor |
Project Title |
Year |
Project Status (In Progress / Completed |
Student Coordinator(s) |
Publication Information Produced from the Project (APA7) |
|
1 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Tell me a tale, Dad |
2022 |
Completed |
Abdülmenaf Karakuş, A. F. Karakaş, T. Emirosmanoğlu, E. Candansev, M. Tan |
Özyürek, A., Karakuş, A., Candansev, E., Karakaş, A. F., Tan, M. ve Emirosmanoğlu, T. (2023). Okul öncesi çocuklara uygulanan “Bana bir masal anlat baba” projesinin değerlendirilmesi. Avrasya 9th International Conference on Social Sciences (Ed.: Raihan Yusoph), s. 448-459 ISBN: 978-625-6830-58-5. . Erişim: https://www.avrasyakongresi.org/_files/ugd/797a84_19aa2102775a4d92baf3af89c90a0bed.pdf, November 24-26, Tbilisi/Gürcistan. |
|
2 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Investigation of the Effect of Mother-Child Interactive Body Exercises on Children with Special Needs and Their Mothers |
2022 |
Completed |
Figen Taş, B. Tuğrul, Y. Arslan, M. M. Koche |
Özyürek, A., Tas, F., Koche, M. M. ve Tuğrul, B. (2023). Beden egzersizlerinin özel gereksinimli çocuklar ve ebeveynleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. 1.BİLSEL Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi Kongre Kitabı (Ed.: İlyas ERPAY ve Necati SÜMER), s. 308-321. ISBN: 978-625-99040-6-1. Erişim: https://drive.google.com/file/d/1M54PMRvEHquawTVqKOedm7R-VQ_0x2Ta/view, 15-16 Ağustos, Bitlis/Türkiye. |
|
3 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Pre-Service Support of Child Development Senior Students with Child Development and Student Meetings Working in Different Fields |
2022 |
Completed |
Anıl Avcı, S. Aksoyu |
Özyürek, A., Avcı, A. ve Aksoyu, S. (2023). Farklı alanlarda görev yapan çocuk gelişimci ve öğrenci buluşmalarıyla çocuk gelişimi son sınıf öğrencilerinin hizmet öncesi desteklenmesi. Cumhuriyet 9th International Conference on Social Sciences (Ed.: Samaer Jain), s. 14-21. ISBN: 978-625-6830-16-5. Erişim: https://www.cumhuriyetkongresi.org/_files/ugd/797a84_853b9b675b6a47f981feb663e99a9115.pdf, August 30, Afyonkarahisar/Türkiye. |
4 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Spinning Top Game from Past to Present |
2022 |
Completed |
Hümeyra Şenel, A. Sancar, E. S. Acar, Ö. Dere |
Özyürek, A., Şenel, H. ve Yıldırım, F. (2023). “Geçmişten günümüze topaç oyunu” projesi uygulama süreci. 6.Uluslararası Hasankeyf Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (ISARC) Kongre Kitabı (Ed.: Aliye Çilan Akın ve Saida ID Ouaziz), ss.326-335. ISBN: 978-625-367-445-8. https://www.isarconference.org/hasankeyf, 18-19 Kasım, Batman/Türkiye. |
|
5 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Moving Math |
2023 |
Completed |
Edanur Ataş, S. Şahin, H. Kandemir |
Özyürek, A., Ataş, E., Şahin, S., Kandemir, H., Karakaya, Z., Özen, E., Kor, N. ve Mırık, Ş. (2024). Hareketli matematik etkinliklerinin ilkokul 1.sınıf öğrencilerinin sayı/sayma becerilerine etkisinin incelenmesi. 3. BİLSEL International Truva Scientific Researches And Innovation Congress. (Eds.: E. R. Ağayev & İ. Erpay), s. 568-580. Erişim: https://bilselkongreleri.com/kongre-kitaplari, 25-26 May 2024, Çanakkale/Türkiye. |
|
6 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Preschool Agriculture Workshop |
2023 |
Completed |
Beyza Kurt, B. Kartaloğlu, D. Şaşik |
Özyürek, A., Kurt, B., Kartaloğlu, B., Şaşik, D., Gözübüyük, E., Ertunç, Z. ve Tuncer, Z. (2024). Okul öncesi çocuklarla tarım atölyesi çalışmaları. 3. BİLSEL International Truva Scientific Researches And Innovation Congress. (Eds.: E. R. Ağayev & İ. Erpay), s. 581-593. ISBN: 978-625-6501-82-9. Erişim: https://bilselkongreleri.com/kongre-kitaplari, 25-26 May 2024, Çanakkale/Türkiye. |
|
7 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Preschool Culinary Academy |
2023 |
Completed |
Emine İlhan, B. Bolat, F. G. Çevik, B. Hayırsöz |
Özyürek, A., İlhan, E., Bolat, B., Çevik, F. G., Hayırsöz, B., Al-Bosta, S. ve Alrefaei, L. H. (2024). Okul öncesi mutfak akademisi uygulamasının değerlendirilmesi. ISARC 6. Uluslararası Dicle Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (Ed.: C. Vatandaş, G. Ö. Önder & R. Dhall), s.72-84. Erişim: https://www.isarconference.org/kongrekitaplari 25-26. Mayıs, Diyarbakır/Türkiye. |
|
8 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Little Archaeologists |
2023 |
Completed |
Abdo Hasan Afşar, M. Belice |
Özyürek, A., Afşar, A. H., Belice, M., Koçsoy, Y., Dinçtürk, Ü., Otağ, D. Göral, A. S. ve Pak, E. (2024). Okul öncesi çocuklarla uygulanan “minik arkeologlar” projesinin değerlendirilmesi. ISARC 6. Uluslararası Dicle Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi (Ed.: C. Vatandaş, G. Ö. Önder & R. Dhall), s.54-71. Erişim: https://www.isarconference.org/kongrekitaplari 25-26. Mayıs, Diyarbakır/Türkiye. |
|
9 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
I Learn About the Earthquake, I Relieve My Anxiety |
2023 |
Completed |
Aybüke Çakır, A. Yıldız, A. Pamuk |
Özyürek, A., Çakır, A., Yıldız, A. ve Pamuk, A. (2024). İlkokul ikinci sınıflarla gerçekleştirilen “depremi öğreniyorum kaygımı gönderiyorum” projesinin değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Uludağ Bilimsel Araştırmalar Kongresi (Eds.: C. Tan & M. Sharma), s. 91-103. ISBN: 978-625-367-797-8. Erişim: https://www.isarconference.org/_files/ugd/6dc816_2e20513eb15f4da0af68000716bc2793.pdf, 27-28 Temmuz 2024, Bursa/Türkiye. |
|
10 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Geometry, the Colorful Face of Art |
2024 |
Continues |
Elif Kayıkçı, K. N. Odacı, Ş. Aktaş |
- |
|
11 |
Prof. Dr. Arzu Özyürek |
Grandparents at School |
2024 |
Continues |
Eslem Yılmaz, E. S. Özmen, S. Tebetaş |
- |
|
12 |
Prof. Dr. Şehnaz Ceylan |
Safe Digital Education Program with Creative Drama Method |
2023 |
Completed |
Esra Bozkurt Mihriban Sürücü Tuğba Meral
Zeynep Aslan Topaloğlu
|
- |
|
13 |
Prof. Dr. Şehnaz Ceylan |
Parent digital education program that supports baby routines |
2024 |
Completed |
Özge Kibaroğlu
Eda Nur Şahin
Yeşim Ayar
|
Ceylan, Ş., Yalman Çetinkaya, F., Kibaroğlu, Ö., Şahin, E.N., Ayar Y. (2025). Ebeveynler için Dijital Destek: Bebek Rutinleri Eğitim Programı, Uluslararası Sağlıkta Dijitalleşme ve Yapay Zeka Kongresi, 21-23 Mayıs 2025, Sinop. |
|
14 |
Prof. Dr. Şehnaz Ceylan |
The Effects of Unplugged Coding on Algorithm Learning in 24-36 Month Infants |
2024 |
Completed |
Bahar Karagüzel
Hilal Şahin
Tuğçe Hibe
Zehranur Yılmaz
|
Kara, U., Karagüzel, B., Şahin, H., Hibe, T., Yılmaz, Z., Ceylan, Ş. (2025). The effects of unplugged coding activities on algorithm learning in 24-36 onth old children, J.-R. H. Carrion (Ed.), 7. International Mediterranean Congress, liberty Academic Publishers, 9-11 Ocak, Valencia. |
|
15 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
Preschool of the Hospital Preparatory Education Program
Investigation of the Effect on Children of the Period |
2022 |
Completed |
Edanur Pehlivan
Melsa Yavuz
Ceylan Özcan Melek Yüksel |
Pehlivan, E. & Çetin, A. (2024). Hastaneye Hazırlayıcı Eğitim Programının Okul Öncesi Dönem Çocukları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. 9TH International Acharaka Congress On Medicine, Nursing, Midwifery, And Health Scıences, 14-16 Aralık/Özbekistan, s.60-72(Tam Metin/SözlüSunum).
|
|
16 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
Interactive Book Reading Application for Ages 4-6
Investigation of the Effect of Children in the Group on Tooth Brushing Skills |
2022 |
Completed |
Kifayet Ahsen Öncülokur
Damla Kaymak
Mustafa Emen Ahmed Bunyamın Duzova |
Öncülokur, K.A. & Çetin, A. (2024). Etkileşimli Kitap Okuma Uygulamasının 4-6 Yaş Grubundaki Çocukların Diş Fırçalama Becerisine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresi, 16-18 Ekim/Konya (Özet Metin/SözlüSunum).
|
|
17 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
Down of the Phonological Awareness Intervention Program
Impact on Phonological Awareness, Early Math, and Language Skills of Children with the Syndrome |
2023 |
Completed |
Sudenur Tabak
Simge Bayram
Selin Karagöz
Eylem Aras |
- |
|
18 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
The Creative Drama Method
Impact on Children's Ability to Recognize and Express Their Emotions |
2023 |
Completed |
Melike Tanışık
Sena Çevik
Minel Ecrin Durmaz
Dilara Uçur |
- |
|
19 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
The Effect of Home Environment Layout on Working Memory and Early Literacy Skills for Children with Dyslexia |
2024 |
Continues |
Merve Ertap
Buket Esen
Sena Kuruoğlu
Begüm Dalkılıç |
- |
|
20 |
Doç. Dr. Asya ÇETİN |
Reflection of adolescents' perceptions of being influenced by social media phenomena on body image and life satisfaction. |
2024 |
Continues |
Merve Ergül
Semanur Çelik
Özge Nur Yıldırım
Abakar Borbur İsmail
Merve Güreli |
- |
|
21 |
Arş. Gör. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA |
Supporting Primary School Students on Children's Rights with Digital Storytelling and Animation Method |
2022 – 2. Dönem |
Completed |
Sarenur ÖZDEMİR |
Özdemir S. & Yalman Çetinkaya F. (2023). “Çocuk Haklarına Yönelik Bir TUBİTAK Projesi: İlköğretim Öğrencilerinin Çocuk Hakları Konusunda Dijital Öyküleme ve Animasyon Yöntemi ile Desteklenmesi”, 8. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi, İstanbul, Türkiye (Özet Bildiri, Sözlü Sunum) |
|
22 |
Arş. Gör. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA |
Investigation of the Relationship Between Self-Regulation and Self-Perception in 48-72 Month Old Children: A Drama and Game-Based Education Program |
2024-2.Dönem |
Continues |
Umut YILMAZ |
- |
|
23 |
Arş. Devlet KADIOĞLU |
The Impact of a Father's Participation-Based Education Program to Reduce Technology Addiction in Primary School Students |
2024 |
Continues |
Burçak Demiral Yasemin Ulusoy Simay Uzun |
- |
|
24 |
Arş. Devlet KADIOĞLU |
Primary School 1st Grade Student Who Has Not Gained Self-Care Skills The Effect of Providing These Skills to Grade Grade Children on Social Competence and School Adaptation |
2024 |
Continues |
Melike Nur Özkan Erva Nur Demirel Ceren Okumuş Rümeysa Çalkam |
- |