Academic Staff Projects
 
CHILD DEVELOPMENT DEPARTMENT PROJECT INFORMATION
No Academic Personnel Position (Coordinator/Researcher) Supporting Organization Project Title Year Accepted Publication Information Produced from the Project (APA7)
1 Prof. Dr. Arzu Özyürek Scholar TUBITAK-1001 Development of Problem Solving Scale for Preschool and Primary School 1-5 Grade Children and Turkey Norm Study 2010 1-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Determining the Views of Preschool and Primary School Teachers over the Support of Problem Solving Skills at Children, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 1969–1974. ISSN: 1877-0428, DOI:10.1016/j.sbspro.2009.01.346. (SCI)
2-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Development of A Problem Solving Scale for Children Attending Class 1-5 of Primary Education and Norm Study for Turkey, The International Journal of Learning, 16 (8), 117-123. ISSN:1447-9494.
3- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Development of a problem solving scale for children attending grades 1-5 of primary education and a norm study for Turkey / ilköğretim 1-5. Sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerileri konusundaki bilgi, davranış ve değerlendirme durumlarının incelenmesi, The First International Congres of Educationel Research / 1.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 May 2009, Çanakkale/TURKEY. 01-03 Mayıs, Çanakkale. [Erişim: http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/cd.php].
4- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2011). The development process of the problem solving skills scale for eight-eleven years old children, International Conference on New Horizons in Education, Guarda, Portugal, June 8-10 2011, ss: 812-816. [Erişim: http://www.int-e.net/publications/inte2011.pdf ].
5- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2010). A Study into the Status of Knowledge, Behaviors and Evaluation of Preschool and Primary School Teachers Teaching at 1-5th Grades over Problem Solving Skills, Issues on Education and Research: Volume 2, pp.219-228. (Ed.:Gregory T. Papanikos), First published in 2010 by ATINER, GREECE. ISBN: 978-960-6672-91-0, 344 pages. [Erişim: http://www.atiner.gr/docs/2010EDU_CONT.htm].
6- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y. ve Özyürek, A. (2009). Okul Öncesi ve İlköğretim 1-5. Sınıf Düzeyindeki Çocuklar İçin Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Türkiye Norm Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, ss: 573-578, 7-9 Ekim, Ankara.
7- Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012). Problem Çözme Becerileri Ölçeği Rehber Kitap. ISBN: 978-605-5521-91-2. 63 sayfa. Ankara: Koza.
8-Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012).  Problem Çözme Becerileri Ölçeği (4-7 Yaş). ISBN: 978-605-5521-90-5. Ankara: Koza.
9-Aydoğan, Y., Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş ve Özyürek, A. (2012). Problem Çözme Becerileri Ölçeği (8-11 Yaş). ISBN: 978-605-5521-89-9. Ankara: Koza.
2 Prof. Dr. Arzu Özyürek Expert educator Central Finance and Contracts Unit Strengthening Preschool Education Grant Program The European Union Stands by the Children of Safranbolu 2010 -
3 Prof. Dr. Arzu Özyürek Researcher/Expert TUBITAK-1007 Preschool Social Skills Support Project (PSSP) 2010 1- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H.ve Dayanç, T. (2011). Okul öncesi sosyal beceri destek projesi/early childhood social skills development project, III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi/The Third International Congress of Educational Research “Life-long Learning and Informal Education” 4-7 May 2011, Girne, Turkish Rebuplic of Northern Cyprus. ss: 754-763. [Erişim: http://www.eab.org.tr/eab/EAB_Kongre_Kitap_2011.pdf ].
2- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Kogar, H.ve Karayol, S. (2012). Okul öncesi çocuklar için sosyal beceri destek temelli eğitim programını geliştirme süreci, Proceedings of The 1st Cyprus International Congress of Education Research “Interdisciplinary Studies and New Approaches in Education”, 06-09 Aralık 2012, Girne/Kuzey Kıbrıs, Cilt:3, ss: 703-716. [Erişim: http://www.kibriseab.org/userfiles/file/TAM%20METIN-CILT3.pdf].
3- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Ceylan, Ş., Özaydın, L., Sert, N., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Oğuz, T. (2012). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi Eğitim Kitapları Seti. ISBN:978-605-63300-0-1. Ankara: Fikriala.
4- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Yurt, Ö. & Karayol, S. (2014). Social Skills in Preschool Period, pp: 10-14. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey and in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
5-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M, Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H. & Karayol, S. (2014). Pre-school Social Skills Support Project (PSSSP), pp: 88-91. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey And in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
6-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. & Kumandaş, H. (2014). Pre-School Social Skills Evaluation Scale (PSSES), pp.436-440. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey And in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
7-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Yurt, Ö. & Karayol, S. (2014). Training Program for Pre-school Social Skills Support Project (PSSSP), pp: 441-446. (Eds.: H.A. Başal, E. Ömeroğlu, Z.Kostova) Preschool Education in Turkey and in the World: A Theorical and Empirical Perspective, ISBN:978-954-07-3767-6, 494 sayfa. Sofia: Kliment Ohridski University Press.
8-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Sosyal Beceri Eğitici Eğitim Programının Etkililiği, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-10. ISSN: 2148-6999.  [Erişim: file:///C:/Users/pc30/Downloads/15-145-1-PB.pdf].
9- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri, 21.Yüzyılda Eğitim ve Toplum, Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (8), 37-46. ISSN:2147-0928 [Erişim: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egitimvetoplum/article/view/5000112832/5000105076].
10-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Gültekin Akduman, Özyürek, A., G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Anne-Baba Formuna Ait Norm Değerlerinin Belirlenmesi ve Yorumlanması, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (2), 102-115. ISSN: 2147-7841. Doi Number : http://dx.doi.org/10.14230/joiss69.
11-Özyürek, A. ve Ceylan, Ş. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Sosyal Becerilerin Desteklenmesi Konusunda Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Belirlenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (1), 99-114. ISSN: 1301-0085 DOI: http://dx.doi.org/10.9779/PUJE575
12- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesinde Geliştirilen Ölçme-Değerlendirme Araç ve Yöntemlerinin Tanıtımı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 74-83. ISSN: 2148-6999. [Erişim: http://edergi.mu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/14/33].
13-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Kogar, H. ve Karayol, S. (2015). Determination and Interpretation of the Norm Value of PreSchool Social Skills Rating Teacher Form, Educational Sciences: Theory & Practices, EDAM 15 (4), 981-996, DOI 10.12738/estp.2015.4.2514. ISSN: 1303-0485. (SCI)
14- Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Eğitim Programı Pilot Çalışmasının Değerlendirilmesi, ACED Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 7, 72-89. Doi:10.17359/ACED.2015714079.
4 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Effect of Teacher and Parent Attitudes on Preschool Children's Problem Solving Skills 2015 Begde, Z. ve Özyürek, A. (2016). Öğretmen ve Anne-Baba Tutumlarının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 204-232.
5 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Effect of Physical Education and Sports Activities on Preschool Children's Basic Motor and Social Skills Development 2015 Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Effects of Physical Training on Social Skill Levels of Preschool Children, Journal of Sports Science, 3 (6), 282-289. David Publishing. ISSN: 2332-7839. Doi: 10.17265/2332-7839/2015.06.003.
6 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Oral and Dental Health Education from Child to Child 2015 1-Özyürek, A., Çınar, M., Yavuz, N., Bektaş, M., & Çetin, A. (2015). İlkokul öğrencileri ve annelerinin ağız ve diş sağlığı konusundaki bilgi ve uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 34-48.
2-Özyürek, A., Cinar, M., Yavuz, N. F., Bektaş, M. ve Çetin, A. (2020). Examination of the effects of the child-to-child approach on the oral and dental health of primary school students, ss.4-33. Contemporary Approaches in Education and Communication (Ed: Hasan Arslan, Mehmet Ali İçbay, Alejandro J. Gallard and S. Lizette ramos).
7 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Ortaöğretim Investigation of the Relationship Between School Burnout and Self-Esteem Levels and Parental Attitudes of Students 2016 Gündüz, Z.B. ve Özyürek, A. (2018). Lise öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyleri ve anne-baba tutum algıları arasındaki ilişki. Elementary Education Online, 17 (1), 384-395.
8 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Development of Parent-Parent Child-Rearing Attitude Scales 2016 1- Özyürek, A. (2017). Okul öncesi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “Çocuk Yetiştirmeye İlişkin Anne-Baba Görüşleri Ölçeği” ve “Anne-Baba Tutum Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi-IJECES 2 (1) 26-38.
2- Özyürek, A. (2018). Anne-baba çocuk yetiştirme tutumları ve üç farklı ölçek geliştirme çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22 (2), 659-576.
3- Özyürek, A. (2017). Okul öncesi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “Eşlerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Değerlendirme Ölçeği” geliştirme çalışması, 2nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), Proceedings Vol 3: Soscial Studies 2017 Tam Metin Kitabı, s.1-10.
4- Özyürek, A. (2017). İlkokul dönemi çocuğa sahip anne-babalara yönelik “eşlerin çocuk yetiştirme tutumlarını değerlendirme ölçeği” geliştirme çalışması. 1.Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu (ISSAS) Bildiri Tam Metin Kitabı. Ss.39-45. 21-23 Eylül 2017, Nevşehir.
9 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Effect of Montessori Education on Preschool Children's Problem Solving Skills and Problem Behaviors 2016 Yücesan, Y. ve Özyürek, A. (2017). Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi dönem çocukların problem davranışlarının incelenmesi. Lefke Avrupa Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) 215-226.
10 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Relationship Between Parental Mealtime Behaviors and Children's Body Mass Indexes 2016 -
11 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Examination of the functionality of hospital playgrounds from the perspective of hospital employee and parent 2016 Özyürek, A. ve Yücesan, Y. (2016). Hastane çalışanı ve ebeveyn bakış açısından hastane oyun alanlarının işlevselliğinin incelenmesi, ERPA International Congress on Education 2016 Book of Proceedings.
12 Prof. Dr. Arzu Özyürek Reseacher Bolu Abant İzzet Baysal Uni./BAP Enhancing Early Math Skills Testing 2016 1-Aydoğan, Y., Akkaya, R. ve Özyürek, A. (2020). Erken Matematik Testi (EMAT) Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, e-ISSN 2459-1912. 18 (1), 326-350. (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1166259)
13 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Predictive Effect of Parental Attitude Perception and Friendship Relationships on Adolescents' Emotion Regulation 2017 1- Atalay, D. ve Özyürek, A. (2020). Ergenlerde arkadaşlık ilişkileri ve akran sapması. Journal of Humanities and Tourism Research, 10 (2), 249-261. DOI: 10.14230/johut843
2-Atalay D. ve Özyürek, A. (2020) Ebeveyn tutumları ile ergenlerin arkadaşlık ilişkileri ve akran sapması arasındaki ilişki. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergi. DOI: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
3- Atalay, D. ve Özyürek, A. (2018). Ergenlerde arkadaşlık ilişkileri ve duygu düzenleme becerileri. 1. Uluslararası İKSAD Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Ss.56-64 (Ed: Y. Aydoğan ve G. Gültekin Akduman). 9-11 Mart 2018, Mardin/Türkiye.
14 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Relationship Between Preschool Children's Social Skills and Social Value Acquisitions and Parental Social Skill Levels 2017 Ilgın, T. İ. ve Özyürek, A. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerileri ve sosyal değer kazanımları. 1. Uluslararası İKSAD Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Ss.578-590 (Ed: Y. Aydoğan ve G. Gültekin Akduman). 9-11 Mart 2018, Mardin/Türkiye.
15 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Development of the Violence Perception Scale and Investigation of Adults' Perceptions of Violence 2017 Özyürek, A., Kurnaz, F. B. ve Çetin, A. (2018). Demografik bazı özelliklerin aile içi şiddete ilişkin farkındalığı yordama düzeyi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 47-60. 
16 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Effect of Starting the Day with Sports Activities on Children 2017 1-Özyürek, A., Kayışoğlu, N. B., & Çetin, A. (2018).  Güne Beden Eğitimi ve Sporla Başlamanın Beden Eğitimi ve Spora Yönelik Tutumlara Etkisi.  International Conference on Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology (IMESET’18 Dubai) Imeset’18, s. 223-230. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
2-Çetin, A., Özyürek, A., & Kayışoğlu, N. B. (2023). The impact of starting the day with exercise and sports on the physical education and activity attitude. Bartın University Journal of Faculty of Education, 12(2), 264-279.
17 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Okul Öncesi Dönem Çocukların Duygusal Zeka Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin Belirlenmesi 2017
 
1-Erdoğmuş, M. ve Özyürek, A. (2019). Okul öncesi dönemde duygusal zekayı etkileyen demografik değişkenler. 4.Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı. (Ed.: A. Güngör ve S. Khadhraoui) ss. 438-453, ISBN: 978-605-7875-05-1. 01-03 Şubat 2019. Şanlıurfa/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_7f490ebd7a684e1689a3c873d31cb2bc.pdf].
2- Erdoğmuş, M. ve Özyürek, A. (2019). Okul Öncesi Dönemde Duygusal Zeka ve Sosyal Beceriler (Ed.: Leyla Aydemir) Toplumsal Değişimin Eğitim, Mimari, Edebiyat ve Kadın Hayatına Etkileri ss. 45-56, ISBN: 978-605-247-152-4. Bursa: Dora.
18 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Investigation of the Relationship Between Family Belonging and Parental Relationships and Moral Maturity Levels of Adolescents 2017 1- Nehir, G. G. ve Özyürek, A. (2021). Ergenlerde ahlaki olgunluk, aile aidiyeti ve ergen-ebeveyn ilişkilerinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 247-265.
2- Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ergenlerde aile aidiyetinin aileye ilişkin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Avrasya 2.Uluslararası Uygulamalı Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: B. Mehmetoğlu, ve K. Khadzhiev) ss. 132-138, ISBN: 978-605-7875-44-0. 12-14 Nisan 2019. Antakya/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_9103234bb10545c9b213f4fbc6f37f98.pdf].
3-Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinde aile aidiyetinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: G. Gürçay ve K. Mahafizidzaji) ss. 285-297, ISBN: 978-605-69046-8-4 19-21 Nisan 2019. Sivas/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/7cf5ba_93b9a5e8903c41bb9cb92454e1d2dc8c.pdf].
4-Başar, G. G. ve Özyürek, A. (2019). Ergen-ebeveyn ilişki niteliğinin aileye ait bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Kongre Kitabı. (Ed.: G. Gürçay ve K. Mahafizidzaji) ss. 298-305, ISBN: 978-605-69046-8-4 19-21 Nisan 2019. Sivas/Türkiye [https://docs.wixstatic.com/ugd/7cf5ba_93b9a5e8903c41bb9cb92454e1d2dc8c.pdf].
 
19 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator/Kongre düzenleme kurulu başkanı
 
2223-B Domestic Scientific Event Organization Support 5th National Child Development Student Congress 2018
 
-
20 Prof. Dr. Arzu Özyürek Project Consultant BAKKA Safe Family Strong Future 2018 Özyürek, A. (2019). Ergen ve anne eğitimi programının değerlendirilmesi: güvenli aile güçlü gelecek projesi. II.International Science and Academic Congres’19 (INSAC) Proceedings Book. Vol.: 2, ss. 399-410, ISBN: 978-605-7852-55-7 19-20 Nisan 2019. Konya/Türkiye
21 Prof. Dr. Arzu Özyürek Workshop leader TUBITAK-Bilim ve Toplum Yenice Science Days 2018 -
22 Prof. Dr. Arzu Özyürek Workshop leader TUBITAK-Bilim ve Toplum Yenice Science Days 2018 -
23 Prof. Dr. Arzu Özyürek Atölye lideri TUBITAK-Bilim ve Toplum Yenice Science Days 2019 -
24 Prof. Dr. Arzu Özyürek Reseacher AB Supporting the Integration of Syrian Children into the Turkish Education System Project (PIKTES) Evaluation of Summer Early Childhood Education 2019 -
25 Prof. Dr. Arzu Özyürek Reseacher Educational Supports Program - Scientific and Humanitarian Studies Association Uyghur Turkish Curriculum Preparation Project 2021 -
26 Prof. Dr. Arzu Özyürek Workshop leader TUBITAK-Science and Society Karabük Science Festival; The Capital of Labor Meets Science 2021 -
27 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator KBU-BAP Six Continents Merge with Play at Karabük University 2022 Özyürek, A., Çetin, A., Yıldırım, N., Keser, H. ve Aydın, Ü. (2023). Uluslararası öğrencilerin kaynaşmasında geleneksel oyunların rolü. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (28), 104-125. Doi: 10.38155/ksbd.1159587.
28 Prof. Dr. Arzu Özyürek Reseacher KBU-BAP Child-Friendly Interior Design Application in the Hospital 2022 Çetin, A., Özyürek, A., Ertok, A., Bildik, B., Uzuncu, H. B. (2025). Hastanede çocuk dostu içi mekan tasarım uygulaması (ss. 79-89). Sağlık&Bilim 2025: Yeni Nesil Medical Araştırmalar, Teknolojiler ve Klinik Uygulamalar (Ed.: Onur Karaman)) ISBN: 978-625-392-691-5, e-ISBN: 978-625-392-692-2, 104 sayfa. Doi: 10.59617/efepub2025171. İstanbul: Efeakademi.
29 Prof. Dr. Arzu Özyürek Coordinator TUBITAK-4005 Supporting Early Mathematics and Literacy Skills with Digital Storytelling 2024 -
30 Prof. Dr. Arzu Özyürek Reseacher TUBITAK-1001 Web-Based Early Mathematics Family Support Program (WEB-MAT) 2024 1- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Erken matematik becerilerinin desteklenmesinde ailenin rolü, s. 7-30 (Ed.: Murat Balcı) Okul Öncesi Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar. ISBN: 978-625-372-277-7, 148 sayfa. Erişim: https://www.bidgeyayinlari.com.tr/yayinlar-2/ Ankara: Bidge.  
2- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Erken matematikte web teknolojilerinin kullanımı, s. 57-72 (Ed.: Harun Şahin, Bilal Barış Alkan) Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024. ISBN: e-978-2-38236-735-3, Doi: 10.5281/zenodo.13964175.  Livre de Lion. 356 sayfa. Erişim: https://bookchapter.org/kitaplar/Egitim_Bil_24.pdf
3-Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). Okul öncesi eğitim kurumlarında erken matematik becerilerinin desteklenmesi (Bölüm IV), s. 64-83 (Ed.: Murat Balcı), Erken Çocuklukta Oyun ve Öğrenme: Erken Çocukluk Eğitiminin Temelleri. ISBN: 978-625372-459-7. 168 sayfa. Erişim: https://www.bidgeyayinlari.com.tr/yayinlar-2/ Ankara: Bidge.
4- Aydoğan, Y., Özyürek, A., Kılıç Çakmak, E., Koç, G., Mumcu, T., Ergel, A., Şen Bilici, B., Yıldız, G., Çiftçi Aktürk, K. ve Serdar, B. E. (2024). “Web tabanlı erken matematik aile destek programı (WEB-MAT)” projesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 1099-1115. E-ISSN: 2459-1912. Doi: 10.37217/tebd.1432025. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3708204.
31 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Reseacher TUBITAK Preschool Social Skills Support Project (OSBEP) 2011 1-Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin Akduman, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H., Dayanç, T. (2011). Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi Early Childhood Social Skills Developmen Project. III.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi/The Third International Congres of Educationel Research"Life-long Learning and Informal Education (Tam Metin Bildiri/) (Yayın No: 299117)
2-Okul öncesi sosyal beceri destek projesi eğitim kitapları seti: Öğretmen kılavuz kitabı. (2012). Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin Akduman, G., Özyürek, A., Çoban, A., Yurt, Ö., Ceyhun, A.T., Atabey, D., Kogar, H., Dayanç, T. Fikriala Görsel İletişim Hizmetleri, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-63300-0-1, Türkçe (Bilimsel Kitap) (Yayın No: 6857169
3-Özyürek A. ve Ceylan, Ş. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Sosyal Becerilerin Desteklenmesi Konusunda Öğretmen ve Veli Görüşlerinin Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Kontrol No: 3104653)
32 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Project
Team
MEB,
UNICEF, Gazi Univ. Faculty of Vocational Education, Department of Child Development and Education,
SHÇEK, Ministry of Agriculture, GAP Administration and Eğitim-SEN Cooperation
 Family Child Education Program Dissemination and Sustainability Project (0-6 Years Age Family Child
Education Project)
2002  
33  
 
Prof. Dr. Prof. Dr. Şehnaz Ceylan
Reseacher KBU-BAP 0-3 Yaş Grubu Bebek ve Küçük Çocukların Gelişimsel Olarak Değerlendirilmesi Karabük İli Örneği 2013 Kahraman, Ö. G., Ceylan, Ş., & Korkmaz, E. (2016). 0-3 yaş arası çocukların gelişimsel değerlendirmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi9(2), 60-69.
34 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Coordinator KBU-BAP Investigation of Self-Efficacy and Psychological Resilience Levels of Adolescents with Different Family Structures, Scientific research project supported by Higher Education Institutions 2015 Saka, A. ve Ceylan, Ş. (2018). Ergenlerin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin Aile Yapılarına Göre İncelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(1), 68-86.
35 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Coordinator KBU-BAP Validity and Reliability Study of Vineland Social-Emotional Early Childhood Scale (0-4 Years) 2016 Ceylan, Ş., Kahraman, Ö. G., Kılınç, N. ve Ülker, P. (2019). Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği'nin (VSDEÇÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of History, Culture & Art Research/Tarih Kültür ve Sanat Arastirmalari Dergisi8(1).
 
 
36 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Reseacher KBU-BAP Determination of the Effectiveness of the "Early Family-Based Oral and Dental Health Awareness Program" (EDAFP) 2016 Kocaman, G., Ceylan, S. ve Kurnaz, F. B. (2020). Determining effectiveness of a multi-component oral health education program model for preschool children. Annals of Medical Research, 27(1), 188-193.
37 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Coordinator KBU-BAP Preparing a television program to support the development of their children: Childish. 2016 Ceylan, Ş., Gözün Kahraman, Ö. ve Ak, M. (2018). (2018). Ailelerin Çocuklarının Sosyal Becerilerini Desteklemeye Yönelik Hazırlanmış “Çocukça” Televizyon Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi3(2), 15-31.
38 Prof. Dr. Şehnaz Ceylan Coordinator TUSEB GROUP A EMERGENCY R&D PROJECTS Web Apps to Support Digital Parenting: Self-Care Skills in Infancy 2024 Ceylan, Ş., Aldırmaz, K, Yalman Çetinkaya, F., Tokuşlu, H. ve Keser, H. (2025). Digital Parenting Supportive Web Applications: Self-Care Skills in Infancy, 2nd International Congress on Innovative Approaches in Health Sciences Congress, 25-28 September, Belrade/Serbia.
 
39 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher KBU-BAP Developmental Evaluation of 0-3 Age Group Infants and Young Children: The Case of Karabük Province 2014 -
40 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher KBU-BAP Oral and Dental Health Education from Child to Child 2015 Özyürek, A., Çınar, M., Yavuz, N., Bektaş, M., & Çetin, A. (2015). İlkokul öğrencileri ve annelerinin ağız ve diş sağlığı konusundaki bilgi ve uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 34-48.
Özyürek, A., Cinar, M., Yavuz, N. F., Bektaş, M. ve Çetin, A. (2020). Examination of the effects of the child-to-child approach on the oral and dental health of primary school students, ss.4-33. Contemporary Approaches in Education and Communication (Ed: Hasan Arslan, Mehmet Ali İçbay, Alejandro J. Gallard and S. Lizette ramos).
41 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Coordinator KBU-BAP Investigation of the Effect of Special Education Course on University Students' Attitudes Towards Individuals with Disabilities 2016 Çetin, A., Yavuz, F., & Özyürek, A. (2016). Özel Eğitim Dersinin Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi, International Conferencens on Nex Horizons in Education, July 13-15. Vienna/Austria. Proceeding Book. Vol 3, Pp.638-643. ISSN: 2146-7358. (Tam Metin/Sözlü Sunum).
42 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher KBU-BAP Investigation of the Effect of Starting the Day with Sports Activities on Children 2018 1-Özyürek, A., Kayışoğlu, N. B., & Çetin, A. (2018).  Güne Beden Eğitimi ve Sporla Başlamanın Beden Eğitimi ve Spora Yönelik Tutumlara Etkisi.  International Conference on Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology (IMESET’18 Dubai) Imeset’18, s. 223-230. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
2-Çetin, A., Özyürek, A., & Kayışoğlu, N. B. (2023). The impact of starting the day with exercise and sports on the physical education and activity attitude. Bartın University Journal of Faculty of Education, 12(2), 264-279.
43 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher KBU-BAP Development of the Violence Perception Scale and Determination of Adults' Perceptions of Violence 2018 Özyürek, A., Kurnaz, F. B., & Çetin, A. (2018).  Demografik Bazı Özelliklerin Aile İçi Şiddete İlişkin Farkındalığı Yordama Düzeyi.  The Journal of International Civilization Studies, 3(2), 47-60.
44 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher Karabük Ministry of Youth and Sports-Karabük Provincial Directorate You Are At My Center 2021  
45 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher T.C.
Ministry of Culture and Tourism
Presidency for Turks Abroad and Related Communities
Uyghur Turkish Curriculum Preparation Project 2022  
46 Assoc. Prof. Dr. Asya Çetin Reseacher KBU-BAP Six Continents Merge with Play at Karabük University 2022 Özyürek, A., Çetin, A., Yıldırım, N., Keser, H., & Aydın, Ü. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Kaynaşmasında Geleneksel Oyunların Rolü. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (28), 104-125.
47 Doç. Dr. Asya Çetin Coordinator KBU-BAP Child Friendly Interior Design Application in Hospital 2022 1-Çetin, A., Ertok, A., Özyürek, A., Yılmaz, N., Bildik, B., & Uzuncu, H. B. (2023). Hastanede Çocuk Dostu İç Mekân Tasarım Uygulaması. EU 1st International Conference on Humanity and Socialsciences, 5-7 Mayıs, s.200 (Özet Metin/SözlüSunum).
2-Çetin, A., Özyürek, A., Ertok, A., Yılmaz, N., Bildik, B., & Uzuncu, H. B. (2025). Hastanede Çocuk Dostu İç Mekân Tasarım Uygulaması. O. Karaman (Ed.), Sağlık & Bilim 2025: Yeni Nesil Medikal Araştırmalar, Teknolojiler ve Klinik Uygulamalar içinde (s. 79-89). Efe Akademik Yayıncılık
48 Assist.Prof.Dr. İsa ÖZKAN Reseacher KBU-BAP Investigation of the Effect of Physical Education and Sports Activities on Preschool Children's Basic Motor and Social Skills Development 2015 Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Effects of Physical Training on Social Skill Levels of Preschool Children, Journal of Sports Science, 3 (6), 282-289. David Publishing. ISSN: 2332-7839. Doi: 10.17265/2332-7839/2015.06.003.
49 Assist.Prof.Dr. İsa ÖZKAN Reseacher KBU-BAP Development of Parent-Child Rearing Attitude Scales 2016 -
50 Assist.Prof.Dr. İsa ÖZKAN Reseacher AB Digital Preschools 2022 -
51 Res. Asst. Feyza YALMAN ÇETİNKAYA Reseacher TUSEB Web Applications Supporting Digital Parenting: In Infancy Özbakım Becerileri 2023 Ceylan Ş., Yalman Çetinkaya F, Aldırmaz K., Keser H. & Tokuşlu H. (2025). Digital Parenting Supportive Web Applications: Self-Care Skills in Infancy. INNOVA HEALTH 2025 – 2. Uluslararası Sağlık Bilimlerinde Yenilikçi Yaklaşımlar Kongresi, (Tam Metin Bildiri)